Retalls

Dejando en los portales los ecos de tus susurros

buscando cualquier rincón sin luz

dimecres, 22 d’abril del 2009

Berlín



Desprès d'uns dies de no parar, per fí puc ficar-me una estona davant de l'ordinador, en aquest cas per a contar la meua experiència a Berlín.

Berlín és la ciutat que més m'ha impressionat de totes (no en son moltes) les que fins ara he visitat. No és sols una ciutat per a vosotar, és una ciutat per a viure un temps, i algunes de les raons són les següents:

Berlín mola pels seus parcs. Em va sorprendre un montó el Tiergarten. Pots estar al mig d'una ciutat de 3,5 milions d'habitants, i perdret per un paratge ple de verd, de corrents d'aigua, on fer barbacoes, pendre el sol i fins i tot fer nudisme (encara que buscàrem i buscàrem la zona, peró no la trobàrem). Com ja he dit et pots perdre a dintre, cosa que vaig fer jo intentant trobar a Fati (al final ho vaig aconseguir, peró no vaig fer-me una foto amb ella per a provar-ho, caguentot). 1 besote Fati!

Berlín mola per la festa. Supose que hi haurà de tot, peró nosaltres eixirem per una zona de locals amb un rotllet underground on ens ho pasàrem genial. I per primera vegada no m'importà que no em deixàren entrar a un local. Paraules textuals del segurata: ho senc, peró crec que no és una festa per a vosaltres, és de lesbianes. Nomès imaginant-me la festa a dintre ja se'm va alegrar el cos.

Berlín mola pels seus memorials. Odien el passat nazi de la seua nació, peró no volen oblidar-lo per a que no torne a passar res paregut. Per exemple el memorial a les víctimes del holocaust, una àrea de quatre camps de fútbol en el qual pots endinsar-te. O el memorial als llibres cremats pels nazis a la Bebelplatz, baix d'on està situada una biblioteca buida amb espai per als 20000 llibres que es cremaren, i que es pot observar per una finestra al terra. També mola un memorial soviétic enorme, on el tipet segur que es la pelaria.




Berlín impacta per la seua història. És clar, ara no puc dir "mola", però impressiona.





Berlín mola pels seus monuments i edificis. Són impactants. Molts són prou nous, o reconstruits, perque van ser destruits quasi en la seua totalitat, com la porta de Branderburg, i tenen una història d'arrere que els dona un aire especial.





Berlín mola per l'ambient de "saltxitges i cervessa". Anàrem a una plaça amb bars a l'aire lliure, i el rotllet de la gent estava genial. No vull imaginar-me com pot ser el Oktoberfest.



Un consell: no deixeu a Antonio fer una foto:



Berlín mola per la seua ment oberta. Crec que no m'he trobat mai al carrer a mès gays i lesbianes, i passetjant agafats i besant-se (dos xiques besant-se, serà bonico aixó!). Contrasta mogollò amb Polònia. L'altre dia els vaig ensanyar fotos d'Estocolm als del departament (ja saveu, pantalons-tobillo, algún tripico...) i s'enduien les mans al cap.

Berlín mola pels seus hostals. El nostre es deia "3 little pigs", i estava genial. Ens costava 16 € la nit, però compartir l'habitació amb 4 xicones, que damunt anàven per ahí amb roba interior i camiseta, no es paga amb diners :). A l'hostal coneguèrem a prou gent (2 valencianes inclosses), i l'ambient estava de puta mare, com podeu veure a les fotos.



Coses que recordarè:

- Les putes de Berlín. Són agresives, volen follar-te, t'ho diuen així, i asusten. Almenys a mí.
- Zapero: "Antonio, vinimos con 4 condones i nos vamos con 5".
- Dinamarca.
- Pero sobretot, per damunt de totes les coses, el que no oblidarè de Berlín és el següent:



Així que desprès d'aquest viatge, he entès perquè ès la terra promessa del Juli.

P.D: Jo intente organitzar les fotos per a que queden bè, i al publicar apareixen com volen. Però bè, ahí estan.

Salut!

6 comentaris:

  1. Ie Nandet, a mi Berlin també és la ciutat que més m'ha agradat, i damunt tu has tingut la´sort de disfrutar-la amb sol, que encara està més bonica.

    Varies coses:

    Ja et dic jo que l'ambient de l'oktoberfest és brutal.
    Que pinta Dinamarca? :-)
    Ara que tens blog saps que no mola que en una entrada no hi haja cap comentari.
    Quan vaja Botella a vore't passat els dies dormint, jaja.

    Au crack

    ResponElimina
  2. Wapo!!! Q xulo està el meu xic!!

    Anna.

    ResponElimina
  3. Ja era hora que em comentares algo, encara que siguen 7 paraules! Si la meua germana no m'ajuda a mantindre el blog!

    ResponElimina
  4. Doncs sí, Nando...

    La Tierra Prometida. 2 anys allí. Ja saps per què.

    Bé, deixant a banda el fet de què ets un inútil penjant les fotos, et felicite, com autòcton de la zona, pel bonic homenatge que has fet a la que sempre, fins el dia de la meua mort, serà la meua segona ciutat.

    Després de passar per Berlín, u es queda en la sensació de que ja ho ha vist tot, al menys en lo que respecta a excentricitats personals i diversitat cultural. En Berlín tot val, i ningú et mira mal. Berlín té cabuda per tots els que busquen el seu lloc, i per això mola tant.

    Amb un parc com Tiergarten i amb una plaça com Alexanderplatz jo seria molt més feliç a València. Recorde quan m'endinsava en les zones més tupides del parc, i la temperatura era 10ºC més baixa. Recorde quan vaig convertir Alexanderplatz en el gegant escenari d'un joc de despedida, i els centenars de milers de persones que caminaven per la plaça, no n'eren conscients...

    He estat varies vegades en tots els escenaris que tu has fotografiat. On tu tens una foto, jo en tinc 10, amb totes les persones que han vingut a visitar-me a Berlín. Però encara així, no puc evitar tindre nostàlgia de tots eixos llocs que no he tornat a xafar, i vullgués de nou vore caure el sol des del pont de Warschauer Strasse i plorar en silenci en el centre del memorial soviètic.

    Un abraçada!

    JULI

    P.D.: En efecte, el Tipet se la va cascar allí passant-li la mà pel cos a Lenin.

    ResponElimina
  5. Joer tú..sí que va costar sí..jeje
    yo no soy como julián, de hecho tengo super pocas fotos en todos esos sitios...ahora que empiezan las visitas a ver...jeje
    Muchos besos desde Berlín!!!!

    FATI

    ResponElimina
  6. joer tú..si que hay que hacer cosas para ponerte un comentario...

    ResponElimina